Evenementen, kosten voor onthaal en publiciteitskosten - E-SEMINARIE

Toen de fiscus zich in 2015 aansloot bij de Cassatierechtspraak en btw-aftrek toestond op cateringkosten bij publicitaire evenementen, dachten veel ondernemingen dat er bij controles geen discussies meer zouden zijn over de btw-aftrek op publicitaire kosten. Maar niets is minder waar. Zowel de fiscus als de rechtbanken blijven van de btw-plichtige het bewijs vragen van het publicitaire karakter. Is een verklaring dat het de bedoeling was om de omzet te bevorderen hiervoor voldoende? Of moet de omzet effectief gestegen zijn om van publicitaire kosten te kunnen spreken? Kan een etentje in een tweesterrenrestaurant een publicitaire kost zijn? Of zijn dergelijke uitgaven overdreven?

Zowel deze als andere btw-aspecten inzake het organiseren van evenementen voor zakenrelaties (al of niet met publicitair doel) komen in deze sessie aan bod. U krijgt een overzicht van de bestaande regels, de standpunten van de fiscus, de rechtspraak en de praktijkervaringen uit dossiers.

Managing partner De btw-lijn, Prof. FHS, Lector UC Leuven Limburg
Prijs:
€ 100

Het seminarie duurt 1,5 uur

Iedere deelnemer ontvangt na het beantwoorden van de aanwezigheidsvragen en de afsluitende toets, zowel bij een real time- als een on-demand-seminarie, een attest erkend door de volgende instituten:

  • het ITAA (categorie A);
  • het I.B.R.;
  • het BIV;
  • de Vlaamse Balies;
  • de Nationale Kamer van Notarissen. 
di 16/06/2020 - do 30/06/2022 | Heel de dag

On demand

Een on-demand-seminarie is een opname van een seminarie. De deelnemer kan deze opname bekijken op een door hem/haar zelfgekozen tijdstip. 

Bib